Sűrű évad áll az Opel Dakar Team háta mögött, hiszen az elmúlt fél évben egymást érték a versenyek a naptárban, és Szalayék csapata rendületlenül helyt állt a megmérettetéseken.
Augusztus végével azonban megszakadt a folyamat, pedig a csapat már készült a Hungarian Baja után a szlovák küzdelemre, ám a szervezők hirtelen törölni kényszerültek a futamot. Így nincs más hátra, már csak egyetlen versenyen kell bizonyítania az Opeles egységeknek a Dakar Rally előtt, mégpedig az utolsó magyar bajnoki futamon, mely november közepén kerül megrendezésre Kisbéren.
Izgalmasnak ígérkezik az utolsó összecsapás, ugyanis a magyar bajnokság mindent eldöntő mérkőzésének lehetünk tanúi. A kupa sorsa még nem dőlt el, hiába az Opel Dakar Team Szalay Balázs és Bunkoczi László alkotta egysége vezeti a tabellát. Jelenleg 31,5 pont különbséggel tartják magukat a második helyen álló Korda Erik-Tóh György páros előtt. Szalay Balázzsal az esélyeket latolgattuk, hogy is áll ez a bajnokság.
- Hogy érintett, mikor megtudtad, hogy elmarad a Slovakian Baja, ami szintén a bajnokság része lett volna?
Nagyon meglepett először, hogy törölték a futamot, mert készültünk rá. Sajnálom, hogy nem vehettünk részt rajta, mert a Senica melletti lőtéren mély homokos pályák vannak, amit kifejezetten kedvelek, ráadásul tesztnek is jó lett volna a Dakar előtt. A bajnokság miatt nem aggódom, mert emiatt a Kisbér melletti verseny duplaszorzós lett, bár ami igaz, az igaz, így egyesélyes lett a dolog és mindent vagy semmit alapon kell teljesítenünk. Mondjuk, ettől válik majd izgalmassá a küzdelem, sőt, talán csak az utolsó percekben dől el a bajnokság.
Nagyon meglepett először, hogy törölték a futamot, mert készültünk rá. Sajnálom, hogy nem vehettünk részt rajta, mert a Senica melletti lőtéren mély homokos pályák vannak, amit kifejezetten kedvelek, ráadásul tesztnek is jó lett volna a Dakar előtt. A bajnokság miatt nem aggódom, mert emiatt a Kisbér melletti verseny duplaszorzós lett, bár ami igaz, az igaz, így egyesélyes lett a dolog és mindent vagy semmit alapon kell teljesítenünk. Mondjuk, ettől válik majd izgalmassá a küzdelem, sőt, talán csak az utolsó percekben dől el a bajnokság.
- És erre az utolsó esélyre külön felkészítitek a technikát és magatokat, vagy nem kezelitek másként, mint a többi futamot?
Az autót jelenleg már a 2011-es Dakarra készítjük fel, emiatt reméljük, hogy már Kisbérre tökéletes lesz. Egyébként az utolsó magyar bajnoki futamra ugyanúgy készülünk és ugyanúgy állunk rajthoz, mint az eddigi magyar OB futamokon. Természetesen szeretnénk megnyerni a versenyt és ezért mindent el fogunk követni. Nagyon régen ugyan, de már versenyeztünk Kisbéren, ezért nagyjából tisztában vagyunk a terepviszonyokkal.
Az autót jelenleg már a 2011-es Dakarra készítjük fel, emiatt reméljük, hogy már Kisbérre tökéletes lesz. Egyébként az utolsó magyar bajnoki futamra ugyanúgy készülünk és ugyanúgy állunk rajthoz, mint az eddigi magyar OB futamokon. Természetesen szeretnénk megnyerni a versenyt és ezért mindent el fogunk követni. Nagyon régen ugyan, de már versenyeztünk Kisbéren, ezért nagyjából tisztában vagyunk a terepviszonyokkal.
- Mekkora csapattal készültök Kisbérre?
Szerencsére az évünk jól alakult idén, minden versenyre négy-öt autóval állhattunk rajthoz, azonban Kisbérre csak három autóval kalkulálunk, ott nem lesz celeb pilótánk.
Szerencsére az évünk jól alakult idén, minden versenyre négy-öt autóval állhattunk rajthoz, azonban Kisbérre csak három autóval kalkulálunk, ott nem lesz celeb pilótánk.
- Beváltotta a hozzáfűzött reményeket egyébként a vendégpilóták szerepeltetése?A tereprali néupszerűsítése érdekében csináltuk, hogy az egyik versenyautókba különböző sztárokat és más sportágakban kiemelkedő teljesítményt nyújtó versenyzőket ültettünk be.
- Jövőre hogy tervezed a csapatot? Bővültök még, vagy az öt autónál megálltok és inkább a fejlesztések kerülnek előtérbe?
Jövőre szeretnénk stabilan, fix versenyzőkkel, mind az öt autóval indulni a bajnokságban, ennek a feltételeit próbáljunk megteremteni. Illetve gondolkodunk abban is, hogy a challenge kategóriába is építünk egy autót a 2011-es szezonra.
Jövőre szeretnénk stabilan, fix versenyzőkkel, mind az öt autóval indulni a bajnokságban, ennek a feltételeit próbáljunk megteremteni. Illetve gondolkodunk abban is, hogy a challenge kategóriába is építünk egy autót a 2011-es szezonra.





0 Responses to Kisbér – az utolsó összecsapás